Bader&Schenk reikt jonge werkloze de hand

-Geplaatst op 23 juli 2020-

De werkloosheid stijgt in Nederland. In Juni van dit jaar tot maar liefst boven de 400.000. Dit hebben we een aantal decennia niet gekend. Opmerkelijk in de onderzoekscijfers van het CBS is het aantal jonge werklozen. De werkloosheid nam het meest toe onder 15- tot 25-jarigen (van 9,5 procent naar 10,7 procent). Een groep mensen die hard wordt getroffen omdat banen in bijvoorbeeld de horeca sector bijna helemaal zijn verdwenen.

Om zich te heroriënteren op de toekomst, biedt Bader&Schenk hen de helpende hand.

Dirk: ‘vooral veel jonge mensen zitten met de handen in het haar en weten zich moeilijk voor te bereiden op de toekomst. Juist omdat zij nog niet veel werk ervaring hebben, kan het moeilijk zijn om weer een job te vinden. Daarbij komt dat de meeste jonge mensen veel minder over zichzelf te weten zijn gekomen qua kwaliteiten, vaardigheden en drijfveren, ten opzichte van mensen die al veel langer in het arbeidsproces actief zijn. Je zou kunnen zeggen dat zij daarin een achterstand hebben. Wat wij zien is dat met name jonge mensen op zoek zijn naar nieuwe zelfkennis, voortkomend uit de vraag: wat heb ik nog meer in huis en waar liggen mijn ontwikkelpunten?

Zeker nu is die zoektocht logisch en van groot belang. Vandaar dat wij voor studenten en young-professionals in de leeftijdscatagorie van 15-25 jaar een kleurenprofiel aanbieden tegen 50% gereduceerd tarief. Daarmee verlagen we de drempel aanzienlijk en stellen we hen in staat om meer te weten te komen over zichzelf en te ontdekken wat het onbenutte potentieel is.

Dit kleurenprofiel is specifiek voor studenten en young-professionals ontwikkeld. De vraagstelling is afgestemd op deze leeftijdsgroep en dat maakt het kleurenprofiel uniek. Daarnaast is de lay-out van het rapport aangepast aan de doelgroep. De competenties en kwaliteiten worden duidelijk zichtbaar en wordt in heldere taal weergeven. De inzichten die dit oplevert, geven een scherp gedrags- en drijfverenbeeld en kunnen direct gebruikt worden bij de oriëntatie op de toekomst.’

‘In plaats van stilvallen, ontstaat er beweging, motivatie en energie’. Wij denken dat dat precies hetgeen is, waar veel jonge mensen hun voordeel mee kunnen doen…zeker nu!’